Jak skutecznie rzucić palenie?

Przez 35 lat zmagałem się z nałogiem tytoniowym, zanim odkryłem skuteczną metodę rzucania palenia. Odkrycie to poprzedziły liczne, nieudane próby rozstania z papierosami. Przełomem okazał się rok 2007, kiedy to odkryłem, jak skutecznie rzucić palenie.

Program rzucania palenia jest unikatowy, oparty na: doświadczeniach moich i innych osób które pomagały mi w uwolnieniu się od nikotyny. Stanowi on przeciwieństwo innych metod- szukamy poprzez samoświadomość pozytywów z uwolnienia się z przywiązania do nikotyny. 

Dlaczego ta właśnie metoda rzucania palenia jest skuteczna? Otóż podjąłem się analizy prawdziwych powodów popadania w nałóg nikotynowy. Odkryłem, że za „nikotynową pułapkę” odpowiedzialny jest  konflikt woli. Metoda usuwa go, dzięki czemu palacz wcale nie potrzebuje silnej woli, by uwolnić się od nałogu. Wystarczy, by zrozumiał działanie tego mechanizmu i postępował zgodnie z kilkoma prostymi instrukcjami Szybko przekona się, że fizyczne objawy odstawienia nikotyny przestają być problemem.

Jak to działa?

Fizyczne objawy odstawienia papierosów są słabe i przypominają nieco normalny głód jedzenia. Człowiek odczuwa pustkę i niepokój, towarzyszą mu fałszywe przekonania, że czegoś mu brakuje. Ale tak naprawdę największym problemem palacza, który próbuje rozstać się z nałogiem, jest przygnębienie wynikające z przekonania, że traci autentyczną przyjemność i radość. Wszyscy palacze wiedzą, że palenie jest szkodliwe dla zdrowia, a do tego drogie i izolujące od innych. Dlaczego zatem tak trudno im rzucić palenie?

To STRACH. Strach, że BEZ papierosów:

  • nie będą potrafili cieszyć się życiem i radzić sobie ze stresem

  • nie będą potrafili zrelaksować się i skoncentrować

  • będą musieli przeżyć prawdziwy koszmar, żeby się uwolnić

  • być może nigdy nie uwolnią się do końca i zawsze już będą tęsknić za papierosem

  •  

Źródłem wszystkich lęków, jakie nękają palaczy, są ich nieprawdziwe przekonania na temat nikotyny i uzależnienia. Żyją oni złudzeniami, że palenie pomaga się odprężyć lub skoncentrować, łagodzi stres i pomaga uporać się z nudą. Gdyby te teorie były prawdą, palacze byliby najbardziej zrelaksowanymi oraz najmniej zestresowanymi i zmęczonymi ludźmi na świecie.

Autor w swoim programie rzucania palenia skutecznie obala wszystkie te iluzje, pokazując, jak naprawdę działa pułapka.

Należy uświadomić palaczowi, że będzie szczęśliwszym, bardziej zrelaksowanym człowiekiem, który dobrze radzi sobie ze stresem i łatwiej się koncentruje. Dzięki temu nie będzie mu brakowało papierosów i zniknie lęk przed ich rzuceniem.

Kiedy zrozumie, że palenie papierosów nie ma żadnych zalet – nic nie straci, rezygnując z nałogu. Taka decyzja nie wymaga nawet odrobiny dobrej woli.

Program rzucania palenia i zawarte w nim proste instrukcje sprawiają, że palacz poradzi sobie z łatwością z uzależnieniem.

Największą zaletą tej metody jest fakt, że osoba sama w sobie odnajduje mechanizm który ją zniewalał.

Znajdując ten „klucz” dla siebie samego można zastosować tą metodę do uwolnienia się od innych swoich przywiązań, nawyków.

Janusz Peryt